Başvuru Rehberi

Başvuru Rehberi

Sıkça Sorulan Sorular

z04.10.2010
  1. Belediye Başkanımız Dr. Şadi Yazıcı ile nasıl yüz yüze görüşebilirim?

  2. Şikayet /İstek/ Önerilerimi nasıl yapabilirim?

  3. Gönül Elleri Çarşısına nasıl başvuruda bulunabilirim?

  4. Muhtaç Asker Aileleri maaş yardımı alabilme şartları - başvuru belgeleri nelerdir?

  5. Nikah işlemleri için hangi belgeler gerekiyor?

  6. Nasıl E-Belediye üyesi olabilirim?

  7. İlan-Reklam-Billboard kiralamak için neler yapmalıyım?

  8. Tuzla Belediyesi'nde staj görmek için ne yapmayalım?

  9. Belediye Vezneleri dışında nasıl ödeme yapabilirim?

  10. İlan Reklam Vergisi ne zaman ödenir?

  11. Çevre temizlik vergisi ve Emlak vergisi ne zaman ve nereye ödenir?

  12. Yeni alınan gayrimenkul nasıl beyan edilir?

  13. İlk Defa Pazarda Tezgah Kuracaklar için gerekli evraklar nelerdir?

  14. Evinde ölenlerden istenen belgeler nelerdir?

  15. Ambulans hizmetinden nasıl yararlanabilirim?

  16. Özel mülklerde ilaçlama yapılıyor mu?

  17. Kamu kuruluşlarına ilaçlama yapılıyor mu?

  18. Evcil Hayvanların Aşılanması nasıl yapılmaktadır?

  19. Şüpheli (kuduz, birini ısıran) hayvanlarla ilgili ne yapılmaktadır?

  20. Başıboş Sokak hayvanları ile ilgili şikâyetimi bildirdiğimde ne gibi işlemler yapılmaktadır?

  21. Evcil hayvanların geçirdiği kaza ve yaralanma gibi durumlarda veterinerlik tarafından ne gibi bir hizmet verilmektedir?

  22. Resmi İmar durumu almak için hangi evraklar istenir?

  23. Moloz alımları belediyemiz tarafından yapılmakta mıdır?

  24. Hafta tatil ruhsatı nasıl alınır?

  25. Umuma Açık-İçkili işyerleri açmak için istenen belgeler?

  26. Gayri sıhhi  işyeri açmak için istenen belgeler nelerdir?




  1. Belediye Başkanımız Dr. Şadi Yazıcı ile nasıl yüz yüze görüşebilirim?

Cevap : Her mahallede ayrı ayrı Halk Meclisi Toplantıları yaparak halkın sorunlarını dinleyen Başkan Dr. Şadi Yazıcı, perşembe günleri de  9:00'da  belediye binasında vatandaşlarımız ile birebir görüşerek, her türlü dilek şikayet ve isteklerini dinliyor.

  1. Şikayet /İstek/ Önerilerimi nasıl yapabilirim?

Cevap :

  • 444 0 906 no’lu telefon numarasından Tuzla Belediyesi İletişim Merkezi'ni 7/24 arayarak.
  • Beyaz Masa / Resepsiyona şahsen gelerek.
  • Orhanlı Beyaz Masaya şahsen gelerek
  • Her gün farklı bir mahallede bulunan Mobil Beyaz Masaya şahsen gelerek
  • Tuzla Belediyesinin web sayfası http://www.tuzla.bel.tr adresinden
  • E- Belediye Beyaz Masa linkinde yer alan istek /şikayet / öneri formu doldururarak.
  • Başkan'a Mesaj formunu doldurarak
  • TIKLA - YAZ uygulamasından online görüşerek
  • Tuzla Mobil Android-İphone Uygulamasını kullanarak
  • Tuzla Belediyesi sosyal medya hesaplarından istekte bulunarak.  



3.Gönül Elleri Çarşısı'na nasıl başvuruda bulunabilirim?

Cevap :

  • Yardım talebinde bulunan kişiler İhtiyacı olan konularla ilgili durumunu anlatan bir dilekçe ve kimliği ile birlikte Tuzla Belediyesi Beyaz Masaya başvuru yapması gerekmektedir.

    Adres: Evliya Çelebi Mah. Hatboyu Cad. no:17 Tuzla/İST.

    Tel: 444 0 906

        4.Muhtaç Asker Aileleri maaş yardımı alabilme şartları - başvuru belgeleri nelerdir?

    Cevap :

    • 4109 sayılı kanun gereğince askerlik hizmetinde bulunanların muhtaç ailelerine yapılan yardımdır. Ailenin geçiminin asker tarafından sağlanması durumunda askerlik görevi boyunca geride kalanların bir gelirinin bulunmaması, asker ailesinde bir kişinin çalışması ve evin kira olması durumunda, askerin usul veya füruu, eşi, kız veya erkek kardeşi Tuzla Belediyesine kimliği ve eğer kiracı ise kira kontratı ile birlikte başvuru yapması gerekmektedir. 

      Adres: Evliya Çelebi Mah. Hatboyu Cad. no:17 Tuzla/İST.

      Tel: 444 0 906


    5.Nikah işlemleri için hangi belgeler gerekiyor?

      Cevap :

      • Kimlik belgesi aslı ve fotokopisi (Ehliyet ve benzeri belgeler geçersizdir. T.C Nüfus kimliklerinde medeni halinin “bekar” yazması gerekmektedir.)

      •  3’er adet fotoğraf ( Fotoğrafın, renkli ve ön cepheden baş açık, sivil giysilerle çekilmiş olması ve kişinin son halini göstermesi bakımından son altı ay içerisinde çekilmiş olması gerekmektedir. Alın, çene ve yüzleri açık olmak şartıyla fotoğraflar kabul edilir.) Biyometrik fotoğraf kabul edilmez.

      • Evlenmeye mani herhangi bir hastalığının bulunmadığını gösteren Sağlık Raporu Aile Hekimliğinden resimli ve onaylı alınacaktır. Yapılan tahlil sonuçlarının Aile Hekimliğine onaylatılması zorunludur.

      • Soyadı Dilekçesi ve Mal Rejimi Sözleşmesi müracaat esnasında bildirilmelidir. (Mal Rejimi Sözleşmesi NOTER' den temin edilmektedir.)

      • Evrakların teslimi hafta içi mesai saatleri arasında olup adaylarının birlikte gelmeleri zorunludur. Evlenecek çiftlerin beraber gelememeleri durumunda vekâlet veren evlenecek çiftlerin tam kimlik bilgilerinin açıkça belirtilmesi zorunludur. Bunun için noterden vekili ve evleneceği kişinin tam kimliği ile evlenme işlemlerinin yürütülmesi için verilmiş olduğu açıkça belirtilen vekâletname olmalıdır.

      • Tuzla Sınırları içerisinde ikamet edip; başka ilçede nikâh yaptırmak isteyen çiftlerin izin belgesi almak için başvuruda gerekli olan tüm evrakları hazırlayıp birlikte gelmeleri zorunludur.

      •  Evrak teslimi yapılırken Evlenme cüzdan ücreti (98.50 TL) ödenecektir.


      6.Nasıl E-Belediye üyesi olabilirim?

        Cevap : Tuzla Belediyesi web sayfası http://www.tuzla.bel.tr adresinden E-Belediye linki altından üye olunabilir.


        7.İlan-Reklam-Billboard kiralamak için neler yapmalıyım?

          Cevap :

          • Tuzla Belediyesi bilboard ve CLP reklam alanları  ihale ile kiralanmıştır. Ayrıntılı bilgi için Emlak ve istimlak  Müdürlüğüne başvurabilirsiniz.


          8.Tuzla belediyesinde staj görmek için ne yapmayalım?

            Cevap :

            Tuzla ilçe sınırları içerisinde ikamet etmeleri gereklidir.

            Lise Öğrencileri için; Başvurular her yıl 01 Mayıs-15 Mayıs tarihleri arasında yapılır. Öğrencilerin dilekçe ile başvuruda bulunmaları gerekir.18 yaşını doldurmayan öğrenciler velisi ile başvuruda bulunabilirler. 

            Üniversite Öğrencileri için ; Başvurular her yıl  01 Nisan-15 Nisan tarihleri arasında yapılır. Öğrencilerin dilekçe ile başvuruda bulunmaları gerekir.

            9.Belediye Vezneleri dışında nasıl ödeme yapabilirim?

              Cevap :

              • 444 0 906 İletişim merkezini arayarak T-Belediyeye bağlanıp kredi kartı ile ödeme

              • İnternet (E-Belediye)

              • Posta çeki

              • Banka havalesi

              Iban Vakıfbank TR440001500158007287989293

              Posta çeki hesabı 669171


              10.İlan Reklam Vergisi ne zaman ödenir?

                Cevap :Ocak- 31 Ocak ve 1 Temmuz - 31 Temmuz tarihlerinde iki taksit şeklinde ödeme yapılır.
                              Beyan 1 Ocak  31 Ocak  Tarihleri arasında yapılmaktadır.

                11.Çevre temizlik vergisi ve Emlak vergisi ne zaman ve nereye ödenir?

                  Cevap : 1 Ocak- 31 Mayıs ve 1 Haziran - 30 Kasım tarihlerinde olmak üzere iki taksit şeklinde ödeme yapılır.

                  • Belediye Vezneleri,

                  • 444 0 906 İletişim merkezini arayarak T-Belediyeye bağlanıp kredi kartı ile ödeme

                  • İnternet (E-Belediye)

                  • Posta çeki

                  • Banka havalesi


                  12.Yeni alınan gayrimenkul nasıl beyan edilir?

                    Cevap:

                    Vatandaşın belediyeye şahsen başvurması durumunda istenen belgeler:

                    • Tapu sahibinin nüfus cüzdanı

                    • Tapu sahibinin adresi

                    • Tapu sahibinin telefon numarası

                    • Tapu fotokopisi

                    Vatandaşın Belediyeye başka bir şehirden başvurması durumunda istenen belgeler:

                    •  Tuzla Belediyesi Web sitesinden veya her hangi bir Belediyeden bina, arsa ya da arazi beyannamesi boş formu alınır.

                    • Vatandaşın binası varsa, bina beyannamesi formu doldurulur,

                    • Vatandaşın arsası varsa, arsa beyannamesi formu doldurulur,

                    • Vatandaşın arazisi varsa, arazi beyannamesi formu doldurulur,

                    • Doldurulan beyanname hangi belediye sınırları içerisinde ise; o belediyeye posta ile gönderilir,

                    • Belediyeye gönderilen beyanname için tahakkuk fişi kesilerek posta çeki hesap numarası ile birlikte ilgilisine gönderilir,

                    • İlgili kişi kesilen tahakkuk fişine göre, belediyenin hesap numarasına parayı yatırmalıdır.

                    13.İlk Defa Pazarda Tezgah Kuracaklar için gerekli evraklar nelerdir?

                      Cevap :

                      • Zabıta Müdürlüğüne dilekçe ile başvuruda bulunulur.

                      • Nufüs Kayıt Örneği

                      • Pazarcı odasına kaydı

                      • Vergi levhası


                      14.Evinde ölenlerden istenen belgeler nelerdir?

                        Cevap :

                        • Mesai saatleri içinde ölüm olur ise Yayla Mahallesin'de bulunan Toplum Sağlığı Merkezi'ne vefat edenin kimliği ile başvurulması gerekmektedir.
                        • Ölüm mesai saatleri dışında ve tatil günlerinde olduğunda ise vefat edenin kimliği ile birlikte belediyemiz iletişim merkezi ile irtibata geçilmesi gerekmektedir.

                        15.Ambulans hizmetinden nasıl yararlanabilirim?

                          Cevap :

                          Mesai saatleri içerisinde gerçekleşmektedir. 444 0 906 iletişim merkezini arayarak ya da bizzat Belediye Başkanlığına gelerek başvuru yapılabilir. Hasta yakınıyla ya da hastanın kendisi ile görüşülerek inceleme yapılır. Nakil ambulansıyla taşınmasında sakınca olmayan bir hasta ise nakil gerçekleşir.


                          16.Özel mülklerde ilaçlama yapılıyor mu?

                            Cevap:

                            Çatı katı, bodrum, merdiven boşluğu ve Bahçe alanlarında Belediye Meclisinin belirlemiş olduğu ücret tarifesine göre yapılmaktadır.


                            17.Kamu kuruluşlarına ilaçlama yapılıyor mu?

                              Cevap:

                              Gerekli durumlarda yapılmaktadır.


                              18.Evcil Hayvanların Aşılanması nasıl yapılmaktadır?

                                Cevap:

                                Ücretsiz kuduz aşısı yapılmaktadır.


                                19.Şüpheli (Kuduz, birini ısıran) hayvanlarla ilgili ne yapılmaktadır?

                                  Cevap:

                                  Isırık olayına karışan köpek yada kedi 10 gün süre ile müşahede altında tutulmaktadır. Isırılan kişi Sağlık kurumuna başvurur ve burada verilen aşılama takvimine uygun olarak aşılanır. 10 günün sonunda Veteriner Hizmetleri Bölümünden alınacak rapor doğrultusunda aşılamaya devam eder ya da etmez.


                                  20.Başıboş Sokak hayvanları ile ilgili şikâyetimi bildirdiğimde ne gibi işlemler yapılmaktadır?

                                    Cevap: 5199 sayılı kanun gereği rehabilitasyona tabii tutulmamış hayvanlar (köpek);

                                    • Toplanır

                                    • Kısırlaştırılır

                                    • Aşılanır

                                    • İşaretlenerek, Sahiplendirilemiyorsa alındıkları bölgelere tekrar geri bırakılırlar.


                                    21.Evcil hayvanların geçirdiği kaza ve yaralanma gibi durumlarda veterinerlik tarafından ne gibi bir hizmet verilmektedir?

                                      Cevap:

                                      Trafik kazalarında Büyükşehir Belediyesine bağlı ambulans hizmeti mevcut olup, ambulansın meşgul olduğu durumlarda müdahale edilmektedir. Klinik imkanlarımız dahilinde gerekli tedaviler uygulanmaktadır.

                                      22.Resmi İmar durumu almak için hangi evraklar istenir?

                                        Cevap:

                                        • Tapu

                                        • Çap

                                        • Dilekçe (Belediyeden alınır )

                                        • Kendisi değilse vekâletname istenir


                                        23.Moloz alımları belediyemiz tarafından yapılmakta mıdır?

                                          Cevap:
                                          Belediyemiz, meclis kararı ile belirlenmiş, çuval başına 1,87 TL, Kamyonet başına 80 TL bedel, Kamyon başına ise 294 TL bedel ile başvuru yapan vatandaşlarımızın molozları alınıp lisanslı hafriyat döküm sahalarına aktarılmaktadır.


                                          24.Hafta tatil ruhsatı nasıl alınır?

                                            Cevap:
                                            Hafta tatil Ruhsatı 18/06/2017 tarihli ve 7033 sayılı Sanayinin Geliştirilmesi ve Üretimin Desteklenmesi Amacıyla Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılmasana Dair Kanun 1. Maddesince yürürlükten kaldırılmıştır.  Hafta Tatil Ruhsatı diye bir ruhsat alınmasına gerek kalmamıştır.

                                            25.Umuma Açık-İçkili işyerleri açmak için istenen belgeler?

                                              Cevap:

                                              • Ruhsat başvuru beyan formu

                                              • 5510 sayılı kanunun 8.maddesine istinaden kullanılması zorunlu bilgiler evrağı

                                              • Tapu fotokopisi

                                              • İskân belgesi veya imar uygunluk yazısı

                                              • Vergi levhası fotokopisi

                                              • Kiracı ise kira kontratının aslı

                                              • T.C Kimlik No

                                              • 2 Adet resim

                                              • Esnaf Sanatkâr İse;

                                              a)Esnaf odasından faaliyet belgesi

                                              b)Sicil tasdiknamesi

                                              • Şirket ise;

                                              a)Şirket ana sözleşmesi

                                              b)İmza sirküleri

                                              c)Yetkili müdür sözleşmesi (Mesul Müdür)

                                              d)Ticaret sicil gazetesi

                                              e)Ticaret faaliyet belgesi

                                              f)Ticaret sicil tasdiknamesi

                                              • İtfaiye raporu (Müracaat Belediyeden yapılır.)

                                              • Gıda ile ilgili yerlerden portör muayenesi yapıldığına dair belge

                                              • Emlak beyanı (Belediyeden alınır)

                                              • Borcu yoktur yazısı (Belediyeden alınır)

                                              • İş yeri açma ve çalışma harcı

                                              • Fenni muayene ücreti

                                              • Muvafakat name, (Tapuda İşyeri olarak görünen bağımsız bölümler için maliklerin oy çokluğu kararı, tapuda mesken olarak görünen bağımsız bölümler için kat maliklerin oy birliği kararı gerekmektedir.)

                                              Lokantalarda ustalık belgesi

                                              • Kolluk görüşü (Belediye tarafından ilgili kurumdan istenir.)
                                              • Mesafe uygunluk krokisi (Umuma açık istirahat ve eğlence yerleri; Okul, yurt, mabet bina ve tesislerine mevzuatın öngördüğü uzaklıkta; 100 metre bulunması, Belediye tarafından kontrol edilir.)


                                              ÖNEMLİ NOT: İçkili yer açılması durumunda; içkili yerler krokisinde kalması gerekmektedir. Ayrıca tüm umuma açık işyerleri: Resmi ve özel okul binalarından ve ilk ve orta öğrenim öğrencilerinin barındığı öğrenci yurtları ile anaokullarından, kapıdan kapıya en az yüz (100m) metre uzaklıkta bulunması zorunludur.


                                              26.Gayri sıhhi  işyeri açmak için istenen belgeler nelerdir?

                                                Cevap:

                                                  • Ruhsat başvuru beyan formu
                                                  • 5510 sayılı kanunun 8.maddesine istinaden kullanılması zorunlu bilgiler evrağı
                                                  • Tapu fotokopisi
                                                  • İskân belgesi
                                                  • Bina iskansız ise 12.10.2004 Tarihinden öncesine ait elektrik veya su faturası veya hava uçuş fotoğrafı
                                                  • Vergi levhası fotokopisi
                                                  • Kiracı ise kira kontratının aslı
                                                  • 2 Adet resim (Şahıslardan)
                                                  • Esnaf Sanatkâr İse;
                                                  • Esnaf odasından faaliyet belgesi
                                                  • Sicil tasdiknamesi
                                                  • Şirket ise;
                                                  • Şirket ana sözleşmesi
                                                  • İmza sirküleri
                                                  • Yetkili müdür sözleşmesi
                                                  • Ticaret sicil gazetesi
                                                  • Ticaret faaliyet belgesi
                                                  • Ticaret sicil tasdiknamesi
                                                  • Sanayi işletmelerinden sanayi sicil belgesi (Bilim Sanayi ve Teknoloji bakanlığından)
                                                  • İtfaiye raporu (Belediyeden müracaat yapılır.)
                                                  • İSKİ Soğanlık müdürlüğünden İSKİ görüşü (Gerektiren işletmelerden istenir.)
                                                  • Emisyon iznine tabi ise; emisyon izni
                                                  • ÇED Yönetmeliği kapsamında olan işletmelerden ÇED raporu
                                                  • Tehlikeli atıklarla ilgili lisansa tabi ise; lisans belgesi
                                                  • Emlak beyanı (Belediyeden alınır.)
                                                  • Borcu yoktur yazısı (Belediyeden alınır.)
                                                  • İş yeri açma ve çalışma harcı
                                                  • Fenni muayene ücreti
                                                  • Motor ve Teçhizat beyannamesi veya kapasite raporu 

                                                ÖNEMLİ NOT:

                                                Gayrisıhhi müessese: Faaliyeti sırasında çevresinde bulunanlara biyolojik, kimyasal, fiziksel, ruhsal ve sosyal yönden az veya çok zarar veren veya vermesi muhtemel olan ya da doğal kaynakların kirlenmesine sebep olabilecek müesseselerdir.

                                                İkinci sınıf Gayrisıhhi müesseseler: Meskenlerden mutlaka uzaklaştırılması gerekmemekle beraber izin verilmeden önce civarında ikamet edenlerin sıhhat ve istirahatleri üzerine gerek tesisatları ve gerekse vaziyetleri itibarıyla bir zarar vermeyeceğine kanaat oluşması için inceleme yapılması gereken işyerleridir. (Örnek işletmeler: Yangın söndürme tüplerine dolum yapan yerler, Tomruk ve kereste fabrikaları, Gıda katkı maddeleri üreten tesisler, dondurulmuş gıda üretim tesisleri, Kursun kalem fabrikaları, Fabrikasyon olarak çerez üretim yerleri, 20 metreden daha kısa boylarda gemi iskeleti ve gemi bölümleri imal ve tamir yerleri gibi işyerleri)

                                                Üçüncü sınıf Gayrisıhhi müesseseler : Meskenlerin yanında açıla bilmekle beraber yalnız sıhhi nezarete tabi tutulması gereken işyerlerini içermektedir. (Örnek işletmeler: Unlu mamullerin üretim yerleri, Gıda katkı maddesi paketleme yerleri, süt depolama soğutma yerleri, et parçalama ve mamul madde üretim tesisi, otomobil yıkama yerleri, oto lastik tamir atölyesi, mobilya ve oto döşeme atölyesi, kuru temizleme yerleri gibi işyerleri)